Ing. Peter Kovár, PhD.
Inštitúcia, adresa: | Katedra trávnych ekosystémov a kŕmnych plodín, FAPZ SPU v Nitre, Tr. A. Hlinku 2, 949 76 Nitra | |||||||
Názov príspevku SK: | Preverovanie a hodnotenie vedomostí vysokoškolských študentov na FAPZ SPU v Nitre | |||||||
Názov príspevku ENG: | Evaluation and classification of university students´ knowledge at the FAFR SUA in Nitra | |||||||
Tematický okruh: | 2. Študent vysokej školy | |||||||
Abstrakt v slovenskom jazyku: | V príspevku sa hodnotí frekvencia používania jednotlivých metód pedagogickej kontroly a ich foriem pri záverečnom skúšaní, ako aj používanie jednotlivých foriem otázok pri písomnom skúšaní testami a tiež názor respondentov na najvhodnejšiu formu hodnotenia a klasifikácie vedomostí študentov a názor na klasifikačnú stupnicu používanú v súčasnosti na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre (SPU). Prieskum sa realizoval dotazníkovou metódou na Fakulte agrobiológie a potravinových zdrojov (FAPZ) SPU v Nitre a zúčastnilo sa ho 38 pedagogických pracovníkov FAPZ. Z výsledkov vyplýva, že pri záverečnom skúšaní je najčastejšie využívanou metódou písomné skúšanie s preferovaním písomiek pred testami. Ďalšia s často využívaných metód je ústne skúšanie. V záverečných testoch sú najviac používané otázky s dlhou a krátkou odpoveďou a najmenej používané sú alternatívne otázky. Približne polovica opýtaných pedagógov považuje známku za najvhodnejšiu formu hodnotenia a klasifikácie vedomostí. | |||||||
Abstract v anglickom jazyku: | In this paper is evaluated the frequency of use of teaching methods and forms of control in the final testing and the use of various forms of questions in written tests and also respondents' views on the most appropriate form of evaluation and classification of students' knowledge and opinion on the classification scale used in currently at the Slovak university of agricultural in Nitra (SUA). The survey was conducted by questionnaires at the Faculty of agrobiology and food resources (FAFR) SUA and was attended by 38 educators FAFR. The results show that written examination is the most widely used method in the final testing with a preference of written exams before tests. Another frequently used method is the oral examination. In the final tests are the most widely used questions with long- and short-answer and least used are alternative questions. Approximately half of the asked teachers considered the mark as the most appropriate form of evaluation and classification of knowledge. | |||||||
Kľúčové slová SK: | preverovanie vedomostí, hodnotenie vedomostí, klasifikácia, testy | |||||||
Kľúčové slová ENG: | testing of knowledge, evaluation of knowledge, classification, tests |
Diskusia:
Neboli nájdené žiadne príspevky.