Ing. Cyril Hrnčár, PhD.

 

Inštitúcia, adresa: Slovenská poľnohospodárska univerzita, Katedra hydinárstva a malých hospodárskych zvierat, Tr. A. Hlinku 2, 949 76 Nitra
Názov príspevku SK: Exkurzia ako prostriedok prepojenia teórie a praxe v predmete Záujmový chov hydiny
Názov príspevku ENG: The excursion as a means  of theory and practice  interconnection in course of Hobby Poultry Husbandry
Tematický okruh: 3.    Interakcia vo vysokoškolskej výučbe
Abstrakt v slovenskom  jazyku: Exkurzie patria k obľúbeným, ale žiaľ málo a iba sporadicky využívaným organizačným formám vyučovania na všetkých typoch a stupňoch škôl. Práca sa venuje vplyvu študijného programu a ročníku štúdia na hodnotenie exkurzie na Celoštátnej výstave zvierat v Nitre. Prieskumnú vzorku tvorilo 44 študentov navštevujúcich predmet Záujmový chov hydiny. Na zhodnotenie výsledkov exkurzie sme použili dotazník s 12 otázkami. Otázky sme zamerali najmä na pohľad študentov na exkurziu ako formu výučby, doterajšie skúsenosti študentov s exkurziami, hodnotenie odbornej, praktickej a technickej stránky exkurzie, využitie poznatkov z exkurzie v ďalšom štúdiu na SPU a nakoniec pridelenie výslednej známky realizovanej exkurzii. Zatiaľ čo pri hodnotení odbornej a praktickej úrovne exkurzie prevládali pozitívne stanoviská, kritickejšie sa študenti vyjadrili k technickej úrovni exkurzie. Najvýraznejšie rozdiely sme zaznamenali vo využití poznatkov z exkurzie v ďalšom štúdiu na SPU  v rámci jednotlivých študijných programov a ročníkov štúdia.
Abstract v anglickom jazyku: Excursions belong to likable, but rarely applied organization forms of teaching in all types and grades of schools. Work is devoted to the impact of the education program and year of study to assess the excursion the National Animal Exhibition in Nitra. Survey sample consisted of 44 students attending the course of Hobby Poultry Husbandry in winter semester 2011/2012. To evaluate the results of the excursion, we used a questionnaire with 12 questions. Questions focused mainly on looking of students to excursion as a form of education, students' previous experience with excursions, evaluation of professional, practical and technical forms of excursion, use of knowledge from excursion in further study at SUA and finally, assigning of the final mark for realised excursion. While the assessment of the technical and practical level excursions on positive opinions, critical students comment on the technical level of excursion. The most significant differences were observed in the use of knowledge excursion in further study at SPU within education programmes and years of study.
Kľúčové slová SK: vzdelávanie, exkurzia, dotazník, skúsenosti s exkurziou, hodnotenie exkurzie
Kľúčové slová ENG: education, excursion, questionnaire, excursion experience, evaluation of excursion

 

Diskusia

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok