Ing. Martin Podařil

 

Inštitúcia, adresa: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Katedra techniky a informačných technológií, Tr. A. Hlinku 1, 949 74, Nitra
Názov príspevku SK: Model hodnotenia kvality odborného vzdelávania a prípravy
Názov príspevku ENG: Quality Management System for Vocational Educationa and Training
Tematický okruh: 6.    Vysokoškolská príprava a spoločnosť
Abstrakt v SK  jazyku: Problematikou  kvality odborného vzdelávania, školy, vyučovania a učenia sa by sa mali zaoberať všetci účastníci vzdelávacieho procesu. Kvalita stredných škôl je kritický prvok vo zvyšovaní atraktivity odborného vzdelávania na Slovensku. Nájsť však oficiálnu škálu, ktorá by takéto informácie na Slovensku poskytovala je prakticky nemožné. Príspevok opisuje dôležitosť odborného vzdelávania a prípravy, ktoré majú významnú úlohu v príprave mladých ľudí na prácu, v rozvoji zručností dospelých a prezentuje projekt Model kvality odborného vzdelávania a prípravy na stredných odborných školách na Slovensku, ktorý momentálne prebieha v mnohých školách na západnom Slovensku a Rakúsku. Cieľom projektu je vytvoriť a aplikovať otvorený, flexibilný a adaptibilný systém  manažérstva kvality odborného vzdelávania a tak pripraviť manuál, ktorý môže pomôcť vysokým školám vytvoriť vlastný nástroj na meranie kvality vzdelávania.
Abstract v anglickom jazyku: The issue of the quality of vocational education, school, teaching and learning of students should be in the interests of all participants in the education process. The quality of secondary school is the critical element in enhancing the attractiveness of vocational education in Slovakia. Finding an offcial scale that would provide such a information in Slovakia is unfortunately impossible. The article describes importance of VET which can play a central role in preparing young people for work, developing the skills of adults and presents the project Model of the quality evaluation of vocational education and training at secondary vocational schools in Slovakia that is currently ongoing on many secondary vocational schools in western Slovakia and Austria. The aim of the project is to develop and apply an open, flexible and adaptable quality management system and by that to prepare a manual which can help high schools to create own evaluation tools for measurement of quality of their educational environment.
Kľúčové slová SK: hodnotenie, kvalita, indikátor kvality, odborné vzdelávanie
Kľúčové slová ENG: evaluation, quality, indicator of quality, vocational education