Ing. Lýdia Končeková, PhD.

 

Inštitúcia, adresa: Katedra ekológie FEŠRR SPU Nitra, Mariánska 10
Názov príspevku SK: Psychologické aspekty skúšania a hodnotenia študentov
Názov príspevku ENG: Psychological aspects of examination and evaluation of student`s knowledge
Tematický okruh: 2. Študent vysokej školy
Abstrakt v slovenskom  jazyku: Cieľom predloženého príspevku bolo zistiť a porovnať názory učiteľov a študentov na to ako preverovanie vedomostí a ich hodnotenie vplýva na psychiku študenta. Na základe uvedeného cieľa boli sformulované hypotézy, ktoré sa týkali preferovania jednotlivých metód skúšania, objektívnosti skúšania, motivácie k štúdiu na základe hodnotenia znalostí študenta. Pri vysokoškolských pedagógoch sme sa zamerali na  to či nálada učiteľa ovplyvňuje výsledok skúšky, psychiku študenta, a či dochádza ku konfrontácii názorov pedagóg – študent na samotný výsledok skúšky. Na základe výsledkov výskumu môžeme konštatovať, že študenti uprednostňovali metódu písomného skúšania zatiaľ čo pedagógovia kombinovanú metódu skúšky.  Obe skupiny respondentov hodnotili priebežné skúšky počas semestra ako pozitívny prínos pre systematickú prípravu študenta. Podľa názorov pedagógov najobjektívnejšou metódou záverečnej skúšky je ústne skúšanie. Obe skupiny opýtaných pri ústnej skúške považovali výber otázok z pripravených možností za správnejší ako možnosť priameho zadania otázky. Podľa názorov študentov nálada skúšajúceho a jeho sympatie k študentom ovplyvňujú výsledok skúšky.
Abstract v anglickom jazyku: Psychological aspects of examination and evaluation of student’s knowledge have been investigated. Two types of questionnaires were prepared - one for students group and one for group of university teachers, both from Slovak University of Agriculture in Nitra. We created hypothesis about form of exam, motivation to study, relation between students and teachers. From the questionnaire survey revealed that students prefer written method of examine, but teachers prefer combined method of examination. Students and teachers evaluated partial examination during semester as positive for better management of knowledge. In opinion of teachers the most objective form of final exam is oral presentation. Both groups of respondents regarded choice of prepared questions as better than direct setting of questions. Disposition of teacher and his sympathy with student influence result of exam.
Kľúčové slová SK: skúšanie, hodnotenie, psychologické aspekty Slovenská poľnohospodárska univerzita
Kľúčové slová ENG: examination, evaluation, psychological aspects, Slovak University of Agriculture

 

Diskusia

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok