Ing. Janka Nôžková, PhD.

 

Inštitúcia, adresa: FAPZ, SPU v Nitre, Tr. A. Hlinku 2, 949 76 Nitra
Názov príspevku SK: Tvorba didaktického testu v predmete Informatika v agrobiológii
Názov príspevku ENG: Construction of achievement test for subject Informatics in Agrobiology
Tematický okruh: 4.    Kurikulum a didaktické aspekty v procese vzdelávania na vysokých školách
Abstrakt v SK  jazyku: Cieľom práce bolo overenie vlastností kvality dvoch paralelných neštandardizovaných didaktických testov (TEST01 a TEST02), ktoré boli skonštruované za účelom kontroly výsledkov vyučovacieho procesu študentov prvého ročníka Fakulty agrobiológie a potravinových zdrojov na SPU v Nitre, v predmete Informatika v agrobiológii. Na základe hodnotenia adekvátnosti a kvality didaktických testov sme zistili, že oba testy spĺňajú podmienku spoľahlivosti a presnosti, na základe výsledkov koeficientu reliability (TEST01 rrk=0,85; TEST02 rrk=0,83). Pri hodnotení citlivosti koeficientom ULI (upper-lower-index) sme zistili, že 11 úloh v teste TEST01 nemá diskriminatívnu povahu a 10 úloh v teste TEST02 zvýhodňuje študentov s horšími vedomosťami. Ďalej sme v teste TEST01 zistili 43 úloh a teste TEST02 31 úloh s veľmi nízkou obťažnosťou. Vyplývajúc z dosiahnutých výsledkov je potrebné niektoré otázky zmeniť alebo nahradiť novými a upraviť čas na vypracovanie testu.
Abstract v anglickom jazyku: The aim of our work was verify the quality characters of two parallel non-standardized achievement tests (TEST01, TEST02), which were constructed for control of education process results of the first grade students studied at the Faculty of Agrobiology and Food Resources at SPU in Nitra. The tests were prepared for the subject Informatics in agrobiology. To evaluate the adequacy and quality of achievement tests we have selected parameters for determination of reliability, discrimination index and difficulty. We have found out, that according to reliability coefficient, the both parallel tests are reliable and precise (TEST01 rrk=0,85; TEST02 rrk=0,83). The coefficient ULI (upper-lower-index) showed that 11 items in TEST01 has not discriminate character and 10 items in TEST02 has very low level of difficulty. Figure of our results there is important to change or replace some items and modify the time for test processing.
Kľúčové slová SK: pedagogická diagnostika, kontrola výsledkov vyučovacieho procesu, didaktický test, vlastnosti didaktických testov
Kľúčové slová ENG: pedagogical diagnostic, control of education process results, achievement test, characters of achievement tests

 

Diskusia

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok